Stress projecten

Als gevolg van mondiale ontwikkelingen kiezen veel ondernemingen voor stress projecten, waardoor er een enorme druk ontstaat op de medewerkers en het management team. Deze druk vertaalt zich in grote onzekerheid. Het gevolg van deze projecten is vaak een ontkracht bedrijf. De nieuw vereiste vaardigheden en rol in de organisatie zijn op voorhand niet voor iedereen helemaal duidelijk en de onzekerheid en stress slaan toe.

Samenvattend

Stress projecten dwingen bedrijven steeds sneller aanpassingen te maken in:

  • Werk processen & business systemen
  • Individuele & team vaardigheden
  • Organisatie, team en functiestructuren
  • Management processen & systemen

Dit vereist uitstekende verander management capaciteiten en bovendien en zeker niet op de laatste plaats een grote hoeveelheid energie binnen de organisatie.

Hieronder geven we een aantal voorbeelden.

Business model

Vele bedrijven heroverwegen hun business model. De buitenwereld is veranderd en de bedrijfsprocessen dien zich aan te passen aan deze nieuwe omgeving. Nieuwe bedrijven met aantrekkelijke vernieuwende business models worden vaak te laat gecopieerd door de gevestigde spelers.
Nodig zijn sterk leiderschap, out of the box denken, creativiteit, risico nemen en investeren.

Wereldwijde Expansie

Wereldwijde trends – zoals toegenomen concurrentie en internet - dwingen bedrijven een wereldwijd dienstenpakket en distributie kanaal op te zetten om schaalvoordelen te creeren en hierdoor de kosten te reduceren. Hierdoor ontstaan of samenwerkingsverbanden, overnamens of autonome groei. Dit vereist intelligente integratie en of expansie drift welke nieuwe partners en medewerkers dienen te vitaliseren.

Distributie Kanalen

Meer en meer bedrijven implementeren meerdere paralelle distributie kanalen om klanten kontakt optimaal te ondersteunen. Vestigingen, internet, telefoon, sms berichten en kiosken zijn een paar voorbeelden. Dit heeft een grote invloed de interne klanten en logisitieke automatisering systemen.

Kern Activiteiten

Gevestigende bedrijven hebben momenteel een sterke neiging om zich slecht op de van oudsher betitelde kern aktiviteiten toe te leggen. Niet kern aktiviteiten die in het verleden door overnames zijn verworven worden nu weer in de etalage gezet. Terwijl nog niet zo lang geleden diversiferen het sleutel woord was hebben bedrijven heden ten dagen hun management kracht nodig om alle veranderingen bij te houden in hun traditionele markten. Bovendien willen ze hun financieringsmogelijkheden inzetten voor hun kernaktiviteiten.

Kosten Reduktie

Door het economische klimaat (ontstaan door angst) hebben veel bedrijven moeite hun omzet te vergroten. Om toch de winstdoelstellingen te halen kiezen veel bedrijven daarom voor stringente kosten reduktie. Dit realiseert men door centralisatie en het platter maken van de organisatie. Bovendien worden mogelijke kosten redukties op allerlei gebieden geevalueerd en doorgevoerd.

Aandeel Koers

De waarde van het aandeel staat onder druk en zou in lijn moeten zijn met de intrensieke waarde van de onderneming. Bovendien zijn aandelen emisies of geld via participatie maatschapppijen moeizaam indien het aandeel recentelijk sterk in waarde is gezakt. Als gevolg van deze situatie worden veek interne beslissingen genomen - sterk rekeninghoudend met mogelijk koersverloop. Dit betekent dat er vaak beslissingen worden genomen die op korte termijn gunstig zijn voor het aandeel maar niet voor het bedrijf gezien vanuit een middellange termijn positie.

Levenscycli

De produkt en diensten levenscycli worden steeds korter. Met behulp van computers wordt het ontwerp proces steeds beter en ook veel korter. Bovendien door het toepassen van nieuwe produktie technologie en materialen volgen produkt versies zich in razend tempo op. Deze trend gaar de komende 10 jaar exponentieel stijgen door verhoogt bewustzijn van wetenschappers.

Van product naar klantgerichte organisatie

Vele bedrijven zijn onderverdeeld in divisies, merken en business units, welke veelal niet samenwerken; in veel gevallen hebben ze dezelfde doelmarkten en klanten. Dit resulteert in een energielek en interne discussies. Soms krijgt een interne bekende concurrent meer aandacht dan een onbekende externe. De discussie wordt vaak op top niveau gevoerd of het bedrijf beter naar naar markt kan worden ingedeeld.

Nieuwe klanten werven

Door het veranderen van business modellen, doelgroepen of de noodzaak om de omzet te vergroten richt bijna elk bedrijf zich op het werven van nieuwe klanten. Evenwel dient de commerciële organisatie nieuwe vaardigheden en vaak een hogere snelheid ten toon te spreiden. Dit is geen gemakkelijke transformatie zonder nieuwe account managers aan te nemen. Oude werkwijzen dienen afgeleerd te worden.

lees meer: workshop ontstressen en groeien


Vragen voor jou

We hebben een FAQ´s pagina en een Forum. Voor toegang vult u het kontaktformulier in

Nieuwsbrieven

Elke maand sturen wij een nieuwsbrief. U kunt hiervoor inschrijven via het contact formulier


Samenvatting

Management Ontwikkeling

We verzorgen all-in trainingen op locatie

Dit kan zijn in uw trainingsruimte, in een hotel of in een accomodatie rustig gelegen in een natuur gebied

We verzorgen de volgende zes 1 of 2 daagse trainingen die al meer dan 10 jaar vele cursisten hebben ondersteund:

Emoties herkennen

Oude balast over boord

Richting en focus

Deel van groter geheel

Onstressen en groeien

Delegeren en creativiteit

Info, data en of locaties op verzoek

Een wezenlijk onderdeel is Oneness energie overdracht voor versnelde persoonlijke en bedrijfsgroei. Gelijk aan het inzicht van op eigen kracht 1000 uur mediteren.

Audio List

Druk op play

Talen

Voor overige talen kies voor automatische vertaling diensten

Font Size

Selecteer een groter font size om de website aangenamer te kunnen lezen.

Video

Druk op play


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!